Super Mario Bros-poäng


I det allra första tv-spelet som du någonsin la vantarna på, Super Mario Bros, så märkte du att ju högre upp på flaggstången du hoppade - desto högre summa poäng fick du. Om jag inte missminner mig så fick man 3000 poäng för att hoppa till toppen. Det vore ganska bra om man kunde växla in dessa poäng till svenska enkronor eller ryska rubel. Men det kan man inte.

Sanningen är att man inte ens kunde växla in 100.000 poäng mot ett extraliv. Det kunde man i många andra spel från den tiden, Sonic the Hedgehog och Duck Tales till exempel. (Vi kan skriva vad vi vill nu, för ingen kommer ihåg om man verkligen kunde växla in poäng till extraliv i Duck Tales)

Det fanns inte ens ett high-score. WTF!? Man kan alltså säga att en person som gör ett 50-poängshopp vs. en person som gör ett 3000-poängshopp har lika stora chanser att finna lyckan i Arabien när de blir vuxna.

Vi på LG2S snor SuperNintendo Corps koncept rakt av och gör en term av skiten. Att sträva efter Super Mario Bros-poäng symboliserar vilken strävan som helst, där man absolut inte kan växla in resultatet mot något användbart.

Här kommer några exempel:
  • Antal besökare eller gästboksinlägg på helgon.
  • Lunarstorm-status.
  • Trigs @ www.trig.com
  • Att göra sig känd på de intressantaste Newsgroupsen.
  • +Voice i en ickemodererad Irc-kanal.
Nej vadfan, det här handlar inte bara om internet - än fast internet är kungen av Super Mario Bros-poäng.

  • Vykort
  • Kvitton från systembolaget
  • Pengar man samlar på hög
  • Pök
  • Indieskivor
  • Patches på crustare-jackan
  • Äsch vad fan, det mesta från IRL kan man byta mot dolares på Ebay.

LG2K vill hellre än gärna införa Super Mario Bros-poäng på alla användare, men vi är inte helt säkra på om SuperNintendo Corp. låter oss använda deras trademark #1.

Kyss fröken från mig nästa gång du ser na.

Ps: Gör som oss. Gå med i VVL (Våga Vara Luigi). En klubb för dem som tyckte att Luigi var den spexigaste luffarbrodern i dramat Super Mario Bros #2 - Uppföljaren.